5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, WCLTA 2014 Academicians’ Perceptions on Their Profession

science direct Academicians’ Perceptions on Their Profession

Abstract 

    In recent years, knowledge-based society and economic structures have changed the academicians’ responsibilities, assignments, work definitions, activities they participate and sufficiency. Therefore it is thought that these changes affect “academicianship” concept in Turkey. In this context, the object of this study is to determine academicians’ perceptions on their professions. Content analysis, which is one of the qualitative research approaches, is used in the study. Data were collected from 81 academicians working at universities in Istanbul via open-ended questionnaire form, which includes three themes: (i) advantages of their profession, (ii) disadvantages of their professions, (iii) their professions’ side that should be developed.

ในช่วงไม่กี่ปีที่ผ่านมา สังคมบนฐานความรู้และโครงสร้างทางเศรษฐกิจได้เปลี่ยนแปลงความรับผิดชอบของนักวิชาการ การมอบหมายงาน คำจำกัดความของงาน กิจกรรมที่พวกเขาเข้าร่วม และความพอเพียง ดังนั้นจึงคิดว่าการเปลี่ยนแปลงเหล่านี้ส่งผลต่อแนวคิด "วิชาการ" ในตุรกี ในบริบทนี้ วัตถุประสงค์ของการศึกษานี้คือการกำหนดการรับรู้ของนักวิชาการเกี่ยวกับอาชีพของตน การวิเคราะห์เนื้อหาซึ่งเป็นหนึ่งในแนวทางการวิจัยเชิงคุณภาพถูกนำมาใช้ในการศึกษา รวบรวมข้อมูลจากนักวิชาการ 81 คนที่ทำงานในมหาวิทยาลัยในอิสตันบูลผ่านแบบฟอร์มแบบสอบถามปลายเปิด ซึ่งประกอบด้วย 3 หัวข้อ ได้แก่  ข้อดีของวิชาชีพ ข้อเสียของวิชาชีพ ด้านวิชาชีพที่ควรพัฒนา .

Seher Merve Erus a  Esra Cakmaka, Cigdem Demir Celebia.  Academicians’ Perceptions on Their Profession. Procedia - Social and Behavioral Sciences 186 ( 2015 ) 33 – 37.

ความคิดเห็น