การบ้านครั้งที่ 5
บทความวารสาร 1. A Quarterly Refereed Journal of Dialogues on Education
Abstract
Job satisfaction is one of the most important issues in organizational and leadership studies because it directly impacts individuals‘ senses of commitment to their jobs and belonging in the workplace. Thestudy tries to predict educational administrators' job satisfaction in relation to the length of service and academic qualification. The educational administrators were contacted personally through, and the Job Satisfaction Scale (JSS) was handed over to them. Multiple regression was used to analyze survey data that were collected from 145college principalsin the state of Jammu and Kashmir. Results show that both length of service and academic qualification significantly contribute to educational administrators' job satisfaction. These factors affect the extent to which they can contribute effectively to improving school performance.
บทคัดย่อ
ความพึงพอใจในงานเป็นหนึ่งในประเด็นที่สำคัญที่สุดในการศึกษาระดับองค์กรและความเป็นผู้นำ
เนื่องจากจะส่งผลโดยตรงต่อความรู้สึกผูกพันของบุคคลที่มีต่องานและส่วนร่วมในที่ทำงาน
Thestudy พยายามคาดการณ์ความพึงพอใจในงานของผู้บริหารการศึกษาเกี่ยวกับระยะเวลาการให้บริการและวุฒิการศึกษา
ผู้บริหารการศึกษาได้รับการติดต่อเป็นการส่วนตัวผ่าน
และได้ส่งมอบมาตรวัดความพึงพอใจในงาน (JSS) ให้กับพวกเขา
ใช้การถดถอยพหุคูณเพื่อวิเคราะห์ข้อมูลการสำรวจที่รวบรวมจากอาจารย์ใหญ่ 145
แห่งในรัฐชัมมูและแคชเมียร์
ผลการศึกษาพบว่าทั้งอายุงานและวุฒิการศึกษามีส่วนสำคัญต่อความพึงพอใจในงานของผู้บริหารการศึกษา
ปัจจัยเหล่านี้ส่งผลต่อขอบเขตที่พวกเขาสามารถช่วยปรับปรุงผลการเรียนของโรงเรียนได้อย่างมีประสิทธิผล
บทความวารสาร2. Perspectives of Teacher Candidates on the Statements Related to Effect of Politics on Lecturers andEducational Administrators' Competence of Ensuring Unity.
Abstract
This study aims to find out the attitude of teacher candidates of Ağrı İ.Ç. University Faculty ofEducation who study at the Department of Elementary Turkish Education to the statements related to effect of politics on lecturers and educational administrators’competence of ensuring unity. A-) The statements accepted as effect of politics on lecturers that consisting followingstatements: Lecturers work without being influenced by dominant politic powers, lecturers don’t think the students who have high political activity as superior to the other students, lecturers work without being influenced by the political views of their principals, lecturers work without bestowing privilege on the students who are on the side of local politic powers, lecturers assess the students who don’t share the same politic views with them objectively. B-) The statements related to educational administrators’ competence of ensuring unity that consisting following statements: Educational administrators don’t discriminate between the people who work at their service, educational administrators don’t appoint the people with whom they have consensus on the same political views with certain authorities, educational administrators don’t favour the unqualified employees who have the same political view with them, educational administrators don’t prevent qualified employees who don’t have the same political view from getting promotion, educational administrators do everything in their power to make all the employees who have different political view unified. A survey which includes questions related to A-) effect of politics on lecturers and B-) educational administrators’ competence of ensuring unity are conducted to determine the attitudes of teacher candidates towards A-) effect of politics on lecturers and B-) educational administrators’ competence of ensuring unity. Research sampling consists of 121 teacher candidates of Ağrı İ.Ç. University Faculty of Education who study at the Department of Elementary Turkish Education. According to findings of the research teacher candidates have answered the questions containing information on A-) The Statements Related to Effect of Politics on Lecturers and B-) The Statements Related to Educational Administrators’ Competence of Ensuring Unity with variable rates. The findings make it possible to come to that conclusion that teacher candidates have responded to scale which is reliable according to its Cronbach’s Alpha value (α=0.91) in varying ratios as given in Field.
บทคัดย่อ
การศึกษานี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อค้นหาทัศนคติของผู้สมัครครูของ Ağrı İ.Ç คณะการศึกษาของมหาวิทยาลัยที่ศึกษาอยู่ที่ Department of Elementary Turkish Education ถึงข้อความเกี่ยวกับผลกระทบของการเมืองต่ออาจารย์และความสามารถของผู้บริหารการศึกษาในการสร้างความสามัคคี ก-) ข้อความที่ยอมรับเป็นผลกระทบทางการเมืองต่ออาจารย์ที่มีข้อความว่า อาจารย์ทำงานโดยไม่ได้รับอิทธิพลจากอำนาจทางการเมืองที่ครอบงำ อาจารย์ไม่คิดว่านักศึกษาที่มีกิจกรรมทางการเมืองสูงจะเหนือกว่านักศึกษาคนอื่นๆ อาจารย์ทำงานโดยไม่ได้รับอิทธิพล โดยความคิดเห็นทางการเมืองของอาจารย์ใหญ่ อาจารย์ทำงานโดยไม่ได้ให้สิทธิพิเศษแก่นักศึกษาที่อยู่ข้างอำนาจการเมืองในท้องถิ่น อาจารย์ประเมินนักศึกษาที่ไม่มีมุมมองทางการเมืองแบบเดียวกันกับพวกเขาอย่างเป็นกลาง ข-) ข้อความเกี่ยวกับความสามารถของผู้บริหารการศึกษาในการสร้างความสามัคคีซึ่งประกอบด้วยข้อความต่อไปนี้: ผู้บริหารการศึกษาไม่เลือกปฏิบัติระหว่างผู้ที่ทำงานในบริการของตน ผู้บริหารการศึกษาไม่ได้แต่งตั้งผู้ที่มีฉันทามติในเรื่องเดียวกัน มุมมองทางการเมืองกับหน่วยงานบางแห่ง ผู้บริหารการศึกษาไม่ชอบพนักงานที่ไม่มีคุณสมบัติซึ่งมีมุมมองทางการเมืองแบบเดียวกันกับพวกเขา ผู้บริหารการศึกษาไม่กีดกันพนักงานที่มีคุณสมบัติซึ่งไม่มีมุมมองทางการเมืองแบบเดียวกันไม่ให้ได้รับการเลื่อนตำแหน่ง ผู้บริหารการศึกษาทำทุกอย่างใน อำนาจที่จะทำให้พนักงานทุกคนที่มีมุมมองทางการเมืองต่างกันเป็นหนึ่งเดียว แบบสำรวจที่รวมคำถามเกี่ยวกับ ก-) ผลกระทบของการเมืองต่ออาจารย์ และ ข-) ความสามารถของผู้บริหารการศึกษาในการสร้างความสามัคคีดำเนินการเพื่อกำหนดทัศนคติของผู้สมัครครูต่อ ก-) ผลกระทบของการเมืองต่ออาจารย์ และ ข-) ผู้บริหารการศึกษา ' ความสามารถในการสร้างความสามัคคี การสุ่มตัวอย่างการวิจัยประกอบด้วยผู้สมัครครู 121 คนของ Ağrı İ.Ç คณะครุศาสตร์มหาวิทยาลัยที่ศึกษาอยู่ที่ภาควิชาประถมศึกษาตุรกีศึกษา จากผลการวิจัยของครูวิจัย ผู้สมัครได้ตอบคำถามที่มีข้อมูล A-) The Statements Related to Effect of Politics on Lecturers and B-) The Statements related to educational administrators of educational administrators of Unity with Variable Rates. ผลการวิจัยทำให้สามารถสรุปได้ว่าผู้สมัครครูได้ตอบสนองต่อมาตราส่วนซึ่งเชื่อถือได้ตามค่าอัลฟ่าของครอนบัค (α=0.91) ในอัตราส่วนที่แตกต่างกันตามที่ระบุในฟิลด์
บทความวารสาร3. Teachers’ and Educational Administrators’ Conceptions of Inquiry: Do They Promote or Constrain Inquiry-Based Science Teaching in Junior High Schools?
Abstract
This study sought to examine whether teachers’ and educational administrators’ conceptions of inquiry promote or constrain inquiry-based science teaching in junior high schools. The study also explored any connections between participants’ conceptions of scientific inquiry, inquiry teaching, and inquiry learning. Multiple-case study involvingsemi-structured interviews was used to collect data from 18 integrated science teachers and 23 educational administrators from rural and urban areas in the Central Region of Ghana. Analysis of the qualitative data involved open coding and categorisation of participants’ responses. We found that all the teachers and educational administrators held either uninformed or partially informed conceptions of scientific inquiry and inquiry teaching and learning which, constrain inquiry-based science instruction in junior high schools. We also found that participants’ conceptions of scientific inquiry reflected in their conceptions of science teaching and learning. Again, we found that the uninformed conceptions of inquiry developed from participants’ lack of exposure and experiences with inquiry-based science instruction when they were students. We recommend regular explicit-reflective in-service trainings to promote teachers’ and educational administrators’ conceptions and teachers’ practice of inquiry-basedscience teaching. We also recommend reforms in preservice science education that emphasise the engagement of prospective teachers in collaborative explicit-reflective inquiry investigations and instructional practices.
บทคัดย่อ
การศึกษาครั้งนี้พยายามที่จะตรวจสอบว่าแนวความคิดของครูและผู้บริหารการศึกษาเกี่ยวกับการสอบถามส่งเสริมหรือจำกัดการสอนวิทยาศาสตร์ตามการสืบค้นในโรงเรียนมัธยมศึกษาตอนต้นหรือไม่ การศึกษายังได้สำรวจความเชื่อมโยงระหว่างแนวความคิดของผู้เข้าร่วมเกี่ยวกับการสอบถามทางวิทยาศาสตร์ การสอนแบบสอบถาม และการเรียนรู้จากการสอบถาม กรณีศึกษาหลายกรณีที่เกี่ยวข้องกับการสัมภาษณ์แบบกึ่งโครงสร้างใช้เพื่อรวบรวมข้อมูลจากครูวิทยาศาสตร์แบบบูรณาการ 18 คน และผู้บริหารการศึกษา 23 คนจากพื้นที่ชนบทและเขตเมืองในภาคกลางของกานา การวิเคราะห์ข้อมูลเชิงคุณภาพเกี่ยวข้องกับการเข้ารหัสแบบเปิดและการจัดหมวดหมู่คำตอบของผู้เข้าร่วมเราพบว่าครูและผู้บริหารการศึกษาทั้งหมดมีแนวความคิดที่ไม่ได้รับข้อมูลหรือได้รับแจ้งเพียงบางส่วนเกี่ยวกับการสอนและการเรียนรู้การสืบค้นข้อมูลทางวิทยาศาสตร์ ซึ่งจำกัดการสอนวิทยาศาสตร์ตามการสืบค้นในโรงเรียนมัธยมศึกษาตอนต้น นอกจากนี้เรายังพบว่าแนวความคิดของผู้เข้าร่วมเกี่ยวกับการค้นคว้าทางวิทยาศาสตร์สะท้อนให้เห็นในแนวความคิดเกี่ยวกับการสอนและการเรียนรู้วิทยาศาสตร์ อีกครั้ง เราพบว่าแนวคิดที่ไม่มีข้อมูลของการสอบถามพัฒนาจากการขาดการเปิดเผยของผู้เข้าร่วมและประสบการณ์กับการสอนวิทยาศาสตร์ตามการสอบถามเมื่อตอนที่ยังเป็นนักเรียน เราขอแนะนำการฝึกอบรมในการให้บริการที่สะท้อนให้เห็นอย่างชัดเจนเป็นประจำเพื่อส่งเสริมแนวความคิดของครูและผู้บริหารการศึกษาและแนวปฏิบัติของครูในการสอนตามหลักวิทยาศาสตร์ นอกจากนี้เรายังแนะนำการปฏิรูปในการศึกษาวิทยาศาสตร์ก่อนการบริการที่เน้นการมีส่วนร่วมของครูที่คาดหวังในการสืบสวนสอบสวนไตร่ตรองอย่างชัดแจ้งและการทำงานร่วมกัน
แหล่งข้อมูลอ้างอิง
Demirel, İ. N. (2018). Perspectives of teacher candidates on the statements related to effect of politics on lecturers and educational administrators’ competence of ensuring unity. Universal Journal of Educational Research, 6(4), 803–810. https://doi.org/10.13189/ujer.2018.060425
ความคิดเห็น
แสดงความคิดเห็น